Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Ostematrix Shaklee untuk ibu mengandung! Bukan kalsium biasa

Assalamualaikum Wrmbth. Terima kasih kerana melawat blog Maznee. Kita akan sama sama teruskan siri suplemen dalam set mengandung shaklee.
.
ostematrix shaklee untuk ibu mengandung

Kali ini tiba giliran Ostematrix untuk ibu hamil. Suplemen yang sering dikaitkan dengan kesihatan tulang & gigi.
.
Masa Maznee tulis artikel ini, ostematrix baru ada semula
.
Setelah lebih 2 bulan habis stok.
.
2 bulan lama tau
.
Ramai yang ambil ostematrix untuk menguatkan tulang & gigi. Tulang adalah sistem sokongan badan kita, jadi penting untuk memastikan struktur ini kuat & sihat. 
.
Badan kita membuat tulang baru lebih cepat semasa muda.
.
Tapi kan
.
Bila usia makin meningkat
.
Lebih banyak tulang hilang daripada yang baru dibuat. Oleh itu, penting untuk membekalkan tulang kita dengan nutrien pembina tulang yang berkualiti.
.
Dan ini juga betul semasa mengandung.
.

7 Kebaikan Ostematrix untuk ibu mengandung yang kuat & sihat! Bukan kalsium biasa

Anak dalam kandungan kita sedut laju je kalsium dari badan kita
.
Terutama kalau kita kurang makanan & minuman yang tinggi kalsium
.
Tulang yang kuat untuk badan yang kuat. 
.
Sebenarnya, kita perlukan lebih daripada kalsium untuk tulang yang lebih kuat
.

7 Kebaikan yang terdapat di dalam ostematrix. Untuk kesihatan ibu & bayi dalam rahim

Terdapat 7 zat istimewa yang terkandung dalam ostematrix untuk kegunaan badan kita
.
Maznee perkenalkan setiap satu ya

  1. Kalsium - Blok binaan untuk tulang 
  2. Magnesium - Membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang
  3. Boron - Membantu metabolisme tulang
  4. Vitamin D - Merangsang penyerapan kalsium
  5. Tembaga, Zink dan Mangan - Mengaktifkan enzim yang membantu membina jisim tulang
Ini pengenalan ringkas setiap zat dalam ostematrix & fungsinya
.
Di bawah nanti akan ada lagi keterangan lengkap untuk manfaat 7 sekawan ni
.

Perbezaan ostematrix Shaklee berbanding makanan tambahan kalsium lain

Banyak betul suplemen kalsium di pasaran
.
Tapi apa bezanya dengan ostematrix?
.
Ostematrix dirumus khas dengan matriks 7 nutrien penting termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zink, tembaga, mangan dan boron untuk membantu membina kepadatan tulang.
.
Setiap tabletnya bersaiz kecil, & mudah untuk ditelan.
.
Dengan mengambil hanya 2 biji tablet OsteMatrix menghasilkan peningkatan ketara dalam kadar kalsium darah secara statistik yang diukur selama tempoh 12 jam. 
.

Bagi tubuh untuk menggunakan kalsium untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat, kalsium mesti diserap terlebih dahulu.

Fakta Pemakanan untuk 1 tablet Ostematrix

Setiap tablet menyediakan:

Ramuan Bahan Per tablet ostematrix

  1. Vitamin D3 (sebagai cholecalciferol) 100 IU
  2. Kalsium (sebagai kalsium karbonat, kalsium sitrat, dan malat kalsium sitrat) 250 mg
  3. Magnesium (sebagai magnesium oksida, magnesium glukonat dan magnesium sitrat) 100 mg
  4. Zink (sebagai zink gluconate) 10.4 mg
  5. Tembaga (sebagai tembaga glukonat) 0.05 mg
  6. Mangan (sebagai glukonat mangan) 0.05 mg
  7. Boron (seperti protein hidrolyzate protein surih) 0.75 mg
.
Kandungan kalsium Ostematrix adalah kadar penyerapan yang paling seimbang ialah 99%. 
.
Ostematrix mempunyai formula unik & dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati.
.
Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zink, tembaga, mangan dan boron. 
.
Nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan mencegah sesetengah mineral. 
.
Kajian telah menunjukkan peningkatan kalsium meningkatkan kepadatan tulang wanita hamil & juga warga tua dengan berkesan.
.
Selain itu, ada banyak kajian lagi yang menunjukkan pengambilan kalsium yang mencukupi semasa hamil bagus untuk kesihatan. 

Mengapa anda memerlukan kalsium semasa mengandung?


Apabila kita hamil, bayi yang sedang berkembang dalam rahim memerlukan kalsium untuk membina tulang dan gigi yang kuat. 
.
Kalsium juga membantu bayi membesar dan membentuk jantung, saraf, dan otot yang sihat.
.
Kalau protein digunakan badan untuk membina otot. Kalsium pula membantu otot kita lebih sihat. Sebab tu dalam set ibu hamil shaklee ada ESP Shaklee untuk sumber protein & juga kalsium.
.
Serta membangunkan irama jantung yang normal dan kebolehan pembekuan darah.
.
Walaupun garis panduan umum adalah 1,000 miligram sehari (bersamaan dengan tiga gelas susu), wanita yang mengandung atau menyusu memerlukan lebih banyak - 1,200 hingga 1,400 miligram sehari.
.
Ada penyelidikan yang dilakukan saintis untuk keadaan ini.
.
Sebab itu penting untuk ibu hamil cukupkan kalsium semasa hamil. Dan jika selepas bersalin kita memang berhasrat nak menyusu badan kepada anak. Lagilah berganda pentingnya. Mungkin boleh cuba set menyusu shaklee
.

Jika anda bimbang tentang pengambilan kalsium anda, tanya doktor anda mengenai makanan tambahan.

Bilakah masa yang sesuai untuk mengambil suplemen kalsium semasa kehamilan?

Pengambilan suplement untuk membekalkan zat besi, asid folik dan kalsium semasa mengandung adalah perkara biasa.
.

Biasanya, makanan tambahan kalsium  perlu dimulakan semasa trimester pertama lagi.
.
Memandangkan kalsium penting untuk perkembangan tulang dan gigi yang sihat di dalam janin, kekurangan kalsium dalam diet mesti di elakkan.
.
Dan 
.
Makanan berkalsium ni mesti di jarakkan dari diambil bersama sama makanan kaya zat besi seperti vitalea shaklee. Kedua dua nya penting untuk ibu mengandung
.
Jadi
.
Kita nak semua khasiat ni cukup
.
Walau bagaimanapun, pengambilan suplemen sepanjang kehamilan harus diambil berdasarkan nasihat pakar obstetrik / ginekologi.

Berapa banyak kalsium yang anda perlukan semasa hamil?

Garis panduan berikut akan membantu memastikan bahawa anda mengambil kalsium yang mencukupi sepanjang kehamilan kita.
.
Syor Pengambilan Harian (USRDA) untuk kalsium adalah 1,000 mg sehari untuk wanita hamil dan menyusukan anak umur 18 tahun ke atas 
.

Vitamin D: 

Vitamin D Ditemui pada tahun 1916 untuk merawat penyakit riket. 
.
Ia meningkatkan penyerapan kalsium & fosforus untuk meningkatkan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. 
.
Individu berusia lebih dari 55 tahun, wanita hamil & anak-anak harus mengambil makanan tambahan yang kaya vitamin D
.

Magnesium:

Magnesium menggalakkan komposisi tulang dan tulang rawan.
.
Membantu sistem saraf berfungsi dengan baik, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, saraf dan pengecutan otot
.
Menstabilkan denyutan jantung tidak teratur, memudahkan rembesan di sepanjang perut dan usus;
.
Mengelakkan mendakan kalsium, menghilangkan dan mengurangkan pembentukan batu karang atau batu hempedu.
.
Ia juga penting bagi mereka yang mengalami turun naik glukosa.
.

Zink, boron, mangan, tembaga:

Meningkatkan metabolisme dan rangka kerja pertumbuhan otot, mengatur enzim yang diperlukan untuk pembaikan tulang, tulang rawan dan mencegah arthritis.
.

Faedah & Kebaikan Lain"Ostematrix":

Herba tradisional dipercayai - Borage adalah herba kegemaran orang Barat. 
.
Borage digunakan untuk merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, mengurangkan kahak, melegakan kebas saraf untuk kencing manis dan meningkatkan stamina.
.
Sebab itu ostematrix ada dalam set kencing manis shakleeKerana khasiat kalsium untuk pesakit diabetes.
.
ngurangkan kekakuan dan rasa kebas - 600 mg kalsium pengambilan sebelum tidur akan mengurankan rasa kebas, kekakuan, sakit sendi dan arthritis.

Mengurangkan Tekanan - Ia mengimbangi tekanan darah; Menstabilkan denyutan jantung, impuls saraf, sedatif saraf; Menggalakkan tidur yang selesa; Mengurangkan kegelisahan, mimpi buruk dan tekanan. 
.
Juga mengurangkan kemurungan, mood swing, sakit kepala dan pening.
.
Membantu masalah haid - Penyelidikan menunjukkan bahawa mengambil 1,000 mg kalsium & magnesium pada masa yang sama mengurangkan kesakitan haid dan membantu membuang air kecil.

Penghidratan badan - Kalsium adalah alkali mineral, dan ia berfungsi untuk memastikan keseimbangan pH badan. 
.
Ia juga menghalang obesiti pada masa tua. 
.
Kalsium membantu sel-sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.
.

Memperbaiki perut dan gastrik.

Ostematrix Dalam Set Mengandung Shaklee

Set mengandung Shaklee yang rasmi untuk tahun 2017 memang mengandungi ostematrix
.
set mengandung shaklee
Pengambilan setiap vitamin di bawah ini dalam kuantiti yang sesuai akan membantu mencukupkan khasiat yang diperlukan oleh ibu hamil anak anak tersayang dalam kandungan
.
Jika puan memerlukan bantuan
.
Dan ada banyak soalan yang masih belum terjawab
.
Jangan segan segan untuk Whatsap Maznee di 019 265 3791
.
Insyaallah semua soalan akan di jawab sebaiknya
.
Untuk mencuba produk, bertanyakan harga dan konsultasi percuma ini,sila hubungi saya di:

.
 Whatsupp / SMS: 

019-2653791 atau  0192663791 
Maznee Azmi
Pengedar shaklee klang
ID Shaklee: 963860
.

Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at hargasetbersalin.blogspot.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

24 Responses to "Ostematrix Shaklee untuk ibu mengandung! Bukan kalsium biasa"

  1. Terima kasih atas perkongsian. Banyak rupanya khasiat kalsium untuk ibu mengandung

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih singgah kemari

      Memang banyak manfaat kalsium untuk kesihatan ibu hamil

      Antaranya maznee rujuk dari laman web

      1. Apabila kita hamil, bayi yang sedang berkembang memerlukan kalsium untuk membina tulang dan gigi yang kuat.
      .
      2. Kalsium juga membantu bayi anda membesar hati, saraf, dan otot yang sihat serta mengembangkan irama jantung dan kebolehan pembekuan darah.
      .
      3. Kalsium juga boleh mengurangkan risiko hipertensi dan preeklamsia.
      .
      Kalau sayang isteri & anak. Mesti pastikan bekalan kalsium harian mereka cukup
      .
      Boleh belanja sebotol ostematrix
      .
      Kalau isteri ada alahan mengandung
      .
      Loya loya dan muntah. Senang saja nak keluar. Ada pula yang mempunyai lactose intolerant
      .
      Asal minum susu saja cirit birit
      .
      Perut memulas.
      .
      Macam mana nak cukup khasiat dan kalsium dalam diet harian kan

      Padam
  2. Shaklee ni memang terbaik. Macam macam produk adaa 😊

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih singgah ke Blog Maznee inani

      Shaklee memang banyak produk kesihatan

      Ostematrix shaklee ni khas untuk keperluan tulang dan gigi yang kuat

      Selalunya kalau nak cukup kalsium

      Kena minum susu yang cukup kan

      Untuk mendapatkan jumlah kalsium yang cukup semasa wanita hamil, perlu minum tiga gelas 8 ounce (24 auns) susu tanpa lemak setiap hari
      .
      Atau
      .
      Makan pelbagai jenis makanan tinggi kalsium yang lain seperti yogurt, keju, sayur-sayuran berdaun yang gelap (seperti kale dan bayam ), Almond dan jus oren yang diperkayakan kalsium.
      .
      Kalau rasa susah nak cukupkan sebab sibuk
      .
      Ambil saja ostematrix shaklee untuk keperluan kalsium harian

      Padam
  3. Dah lama tak minum susu sejak kenal Ostermatrix

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih singgah melawat ke mari ya puan Miza

      Mungkin sebab puan Miza tak boleh nak minum susu kan

      Ada lactose intolerance

      Intoleransi laktosa adalah masalah pencernaan yang biasa di mana tubuh tidak dapat mencerna laktosa

      iaitu sejenis gula yang kebanyakannya terdapat dalam susu dan produk tenusu.

      Gejala-gejala intoleransi laktosa biasanya akan kelihatan dalam masa beberapa jam memakan makanan atau minuman yang mengandungi laktosa.

      Mereka mungkin akan mengalami beberapa gejala termasuklah: kembung (angin) dan rasa perut tak selesa

      Dah makan ostematrix senang kan

      Tak payah risau pasal masalah ni lagi

      Padam
  4. Kak Mirror berkunjung balas.
    Moga bisnes Mazni semakin hebat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih miss mirror sebab singgah ke blog maznee

      Kalau perlukan bantu pengedar shaklee klang

      Boleh whatsap Maznee

      Padam
  5. Banyak manfaatnya untuk ibu hamil, terima kasih atas perkongsian bermanfaat ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang produk shaklee banyak kebaikannya. Bagi ibu hamil elok makan set mengandung shaklee dari minggu pertama kehamilan

      Dengan bersederhana dan ikut sukatan yang betul

      Barulah kita jadi sihat & cergas bertenaga. Apapun nasihat doktor perlu diikuti. Supaya kedua dua ibu dan bayi yang dikandung sentiasa selamat

      Padam
  6. IBU MENGANDUNG PATUT MJAGA KALSIUM N LAIN2 VIT KEPERLUAN YUBUHNYA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu puan paridah

      Kalau kalsium tak cukup senang kena penyakit osteoprosis

      Terutama masa mengandung

      Osteoporosis adalah kehilangan tulang yang cukup serius untuk menyebabkan tulang rapuh dan peningkatan risiko patah tulang.

      Dalam kebanyakan kes, wanita yang mengalami osteoporosis semasa hamil atau menyusu akan memulihkan tulang yang hilang setelah melahirkan atau selepas mereka berhenti menyusu.

      Jadi kalau nak bagi tulang kuat dan tak sakit badan sebab kurang kalsium, dapatkan kalsium yang cukup

      Apa lagi kalau kita ada rancangan nak menyusukan anak

      Padam
  7. Ostematrix ni bagus.. bukan seja baik untuk ibu mengandung tapi banyak kebaikannya yang lain seperti mengelakakn tulang rapu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang banyak kegunaan kalsium untuk kesihatan.

      Bukan untuk ibu mengandung saja. Malah untuk semua orang

      Tubuh kita memerlukan kalsium untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat.
      .
      Hati, otot dan saraf anda juga memerlukan kalsium berfungsi dengan baik.
      .
      Sesetengah kajian menunjukkan bahawa kalsium, bersama dengan vitamin D, mungkin mempunyai manfaat melebihi untuk kesihatan tulang
      .
      Ada pendapat mengatakan kalsium mungkin menyumbang dalam melindungi daripada kanser, kencing manis dan tekanan darah tinggi.
      .
      Wallahualam
      .
      Asalkan kita makan dengan seimbang. Insyaallah semuanya baik sahaja

      Padam
  8. Assalamualaikum Mazni,
    terima kasih selalu berkunjung ke blog kak AJ, banyak infomasi disini..all the best ya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih singgah blog maznee sis ana halim

      Maznee suka baca blog AJ

      Banyak info dapat sambil sambil blogwalking tu

      Padam
  9. terimakasih untuk perkongsian

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kerana singgah ke mari cik lisa


      Padam
  10. Kalsium shaklee untuk ibu mengandung memang bagus untuk kesihatan

    Sebab tak payah nak minum susu

    Ibu ni kalau minum susu lembu asyik sakit perut saja

    ada laktose intoleranse memang macam ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Trimester 1 dan 2 biasa rasa loya loya dan mual

      Mana nak minum susu. Kalsium tak cukup kan

      Sebab tu elok makan kalsium shaklee untuk ibu mengandung

      Bio abailability pun tinggi

      Padam
  11. Khasiat kalsium untuk ibu mengandung memang banyak. Orang perempuan yang tak mengandung pun patut amalkan

    sebab nak elakkan osteoprosis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masa muda kena beringat kan.

      Dah sakit badan, susah nak baik

      Padam
  12. kalsium ostematrix ni memang bestttt

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih melawat ke mari Mama jue

      Semoga terus sihat

      Padam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. TOP 10 Pengomen terbanyak akan dipaparkan di Kanan blog ini! Dapat backlink lagi. πŸ˜‰ 🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„