Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Vitamin C Shaklee & 5 Manfaat untuk ibu mengandung

Maznee yakin ramai yang ambil vitamin c sebab nak sihat & cantik kan?
.
Itu cuma sedikit dari kebaikan vitamin c.
.
makanan kaya vitamin c untuk ibu hamil

.
Banyak lagi manfaat yang kita dapat dengan mengambil vitamin c
.
Dan vitamin ini tak disimpan di dalam badan. Jadi kita mesti ambil setiap hari
.
Sebab itu Vitamin C shaklee sangat bagus diamalkan oleh semua orang terutama ibu mengandung. Sebab teknologi terkini membolehkan pelepas vitamin c yang sekata
.
Di bekalkan sepanjang hari.
.
Ya
.
Sepanjang hari dengan hanya memakan 1 bj pil vitamin c shaklee
.

5 Kebaikan Yang Terkandung Dalam Vitamin C Shaklee untuk Ibu Mengandung

Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh, dengan fungsi utama sebagai antioksida yang baik. 
.
Ia juga memainkan peranan yang penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara umumnya, semua yang membentuk tubuh anda.
.
Penting sangat vitamin c ini sehingga ia ada dalam banyak set vitamin shaklee. Contohnya set bersalin shaklee untuk ibu yang baru melahirkan anak
.
Dan juga dalam set mengandung shaklee untuk keperluan ibu & bayi dalam rahim selama 9 bulan
.
Alami semula nikmat kesihatan. Nutrien yang betul memainkan peranan penting untuk keseluruhan kesihatan dan kesejahteraan.
.
vitamin c shaklee untuk ibu mengandung


Jadual Kandungan Vitamin C Shaklee

Saiz Hidangan: 1 tablet (922.00mg)

Ramuan Amaun Setiap Tablet

  1. Asid Askorbik 95% (Menyediakan 525.35mg Vitamin C) 553.00 mg
  2. Hesperidin 30.00 mg
  3. Bioflavonoid Sitrus Kompleks 90.00 mg
(Menyediakan 7.50mg Bioflavonoid Oren)
(Menyediakan 7.50 mg Bioflavonoid Lemon) 
(Menyediakan 7.50 mg Bioflavonoid Oren) 
(Menyediakan 7.50 mg Bioflavonoid Limau Gedang)
.
Dalam vitamin c ada bioflavonoid 
.
Sahabat tau apakah itu bioflavonoid ?
.
Bahan ini boleh didapati terutamanya dalam buah-buahan sitrus. Orang ramai menggunakannya sebagai ubat. 
.
Bioflavonoid telah digunakan dalam ubat alternatif sebagai bantuan untuk

  1. Meningkatkan tindakan vitamin C
  2. Bagus untuk menyokong peredaran darah
  3. Antioksidan yang bagus untuk melindungi badan dari radikel bebas
  4. Merawat alahan, virus, atau artritis dan keadaan keradangan yang lain.

.

Apakah bioflavonoid dalam vitamin C?

Vitamin C dan bioflavonoid adalah antioksidan penting yang membantu menjaga mata dan tubuh anda sihat. Makanan berkhasiat yang tinggi dalam vitamin C, seperti buah sitrus dan banyak sayur-sayuran, juga merupakan sumber bioflavonoid yang sangat baik.
.
Apakah makanan yang tinggi dalam bioflavonoid?

Ada banyak
.
Terutama dalam buah buahan seperti strawberi, anggur, epal, cranberry dan blackberry adalah tinggi dalam asid ellagic bioflavonoid. 
.

Buah citrus seperti lemon, limau, jeruk, jeruk nipis dan grapefruits kaya dengan bioflavonoid sitrus. 
.
Epal, pic dan plum kaya dengan flavanid flavan-3-ol.
.
Hesperidin adalah sejenis lagi bioflavonoid yang terdapat di dalam vitamin c shaklee
.
Ia boleh digunakan sendiri atau digabungkan dengan bioflavonoid sitrus lain (diosmin, contohnya), paling sering digunakan untuk masalah saluran darah seperti buasir, urat varikos, dan peredaran yang lemah (stasis vena).
.
Hesperidin boleh membantu pembuluh darah berfungsi lebih baik. Ia juga boleh mengurangkan keradangan.

Adakah vitamin c selamat dimakan ibu mengandung?


Selamat
.
Jika dimakan secara sederhana. Dan juga tidak berlebihan
.
Jumlah vitamin C yang disyorkan semasa mengandung adalah 85 miligram (mg) sehari bagi wanita berumur 19 tahun ke atas, dan 80 mg untuk wanita berumur 14 hingga 18 tahun. 
.
Jumlah pengambilan vitamin c maksimum setiap hari yang dianggap selamat bagi wanita dalam kumpulan umur yang sama adalah 2,000 Mg dan 1,800 mg bagi kumpulan yang sama.
.

Mengapa anda memerlukan vitamin C semasa mengandung

Kedua-dua ibu & bayi kita memerlukan vitamin C setiap hari kerana ia perlu untuk membuat kolagen, protein struktur yang merupakan komponen tulang rawan, tendon, tulang, dan kulit. Pengambilan bersama ESP Shaklee semasa mengandung akan melancarkan lagi proses ini
.
Berdasarkan kajian haiwan, sesetengah penyelidik percaya bahawa kekurangan vitamin C pada bayi yang baru lahir boleh menjejaskan perkembangan mental.
.Jadi pastikan kita cukup vitamin c semasa hamil ya
.
Ia juga dikenali sebagai asid askorbik, vitamin C penting untuk pembaikan tisu, penyembuhan luka, pertumbuhan dan pembaikan tulang , serta kulit yang sihat. 
.
Vitamin C membantu badan kita melawan jangkitan & bertindak sebagai antioksidan, melindungi sel daripada kerosakan. Bayangkan kebaikan vitamin c jika diambil bersama resveratrol
.
Bagus betul untuk kesihatan pesakit kencing manis & buah pinggang
.
Jika kita mengambil vitamin c dalam kuantiti yang sihat & tidak berlebihan, akan dapat membantu mengelakkan pembentukan batu karang di dalam buah pinggang yang sihat


Vitamin C juga membantu badan anda menyerap zat besi, terutamanya daripada sumber tumbuhan. Sebab itu elok makan vitamin c serentak dengan vitalea shaklee dalam set mengandung supaya penyerapan zat besi oleh ibu hamil lebih baik
.

Keistimewaan Vitamin C Shaklee

Banyak banyak jenis vitamin c di pasaran, kenapa nak pilih vitamin c shaklee?
.
Ini sebab sebabnya

  1. Sustained Release Vita-C Plus adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.
  2. Teknologi yang digunakan ialah sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa 5 jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C & mengurang pembaziran.
  3. 1 biji Vitamin C Shaklee dengan 500mg vitamin C akan mengeluarkan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita untuk setiap jam.
  4. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.
  5. Kandungan vitamin C di dalam tablet ini akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat iaitu 1.5mg selama setiap jam.
  6. Ini bagus kerana vitamin C bersifat larut air & mudah disingkirkan semasa stress, cuaca panas & banyak lagi. 
  7. Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesanannya.

1 biji vitamin c shaklee mengandungi 120mg bioflavonoid & 25% bioflavonoid ini ekstrak daripada kulit buah.
.
Dan mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin c dalam tubuh badan kita serta bertindak sebagai anti-radang, anti-alergi, anti-virus dan juga anti kanser. Vivix shaklee juga kaya dengan bahan anti barah.

Ia juga dapat mengelakkan salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi vitamin c, dan mengelakkan vitamin c dari cepat teroksida dan merosakkan sel. 
.
1 biji Vita-C ini juga membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren termasuk dengan kulit. 
.
Yang unik & lainnya
.
Sumber vitamin c ini diperolehi dari ekstrak jagung. 
.
Sampai disini saja perkongsian kali ini
.
Kalau puan minat untuk dapatkan sustained release vitamin c shaklee dalam set ibu mengandung Shaklee. Boleh Whatsap Maznee
.
Untuk mencuba produk, bertanyakan harga dan konsultasi percuma ini,sila hubungi saya di:

.
 Whatsupp / SMS: 

019-2653791 atau  0192663791 
Maznee Azmi
Shaklee Klang & meru
ID Shaklee: 963860
.

Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at hargasetbersalin.blogspot.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

25 Responses to "Vitamin C Shaklee & 5 Manfaat untuk ibu mengandung"

  1. Assalamualaikum dan selamat pagi isnin mazni

    Ibu memang suka makan buah buahan untuk cukupkan keperluan vitamin dalam badan

    Kalau tak makan buah memang rasa macam tak kena saja

    Hehe. Nak cukupkan vitamin c supaya sihat dan ceria

    Apa lagi kalau mengandung kan

    Makan wajib jaga

    BalasPadam
  2. Ini memang vitamin fav miza sekeluarga. Anak-anak pun makan hat ne

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama lah

      Anak anak saya pun suka sangat makan vitamin c shaklee

      Maznee makan vitamin c ni dulu masa mengandung dengan vitalea supaya hb darah normal

      Kalau hb rendah doktor marah.

      Lagipun kan elok untuk kesihatan

      Dan kecantikan kulit

      Padam
  3. Vitamin C memang penting dalam kehidupan seharian kita kan Sis.. memang nak kena ambil...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Kena banyak makan buah buahan untuk senang dapatkan khasiat vitamin c

      Badan kita tak simpan vitamin c

      Jadi hari hari kena ambil

      Sebab tu maz ee amalkan makan vita c shaklee untuk saja topup mana yang kurang

      Padam
  4. suka sangat vitamin c shaklee. terbaik sangat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Vitamin c dari alam semulajadi memang lebih baik. Makan buah sedap dan berkhasiat

      Nak top up mana yang kurang dengan vitamin c shaklee sangat di galakkan

      Penting sebab vita c ni antioksidan

      Sekarang banyak bahan kimia dalam makanan

      Vitamin sintetik pun ada bahan kimia

      Mujur vita c shaklee ni sumber semulajadi

      Padam
  5. Kalaulah saya ada isteri seorang lagi yang nak mengandung memang saya bagi vitamin C Shaklee..

    hakikatnya saya masih setia pada isteri yang satu pada ketika ini hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga bahagia rumah tangga tuan

      Padam
    2. aamiin dan terima kasih..

      doa itu amat penting dan wajib saya bersyukur..

      Padam
  6. my one and only vitamin c- vita c plus by Shaklee..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama lah dengan Maznee. Sebotol tahan 6 bulan

      Memang jimat sangat harga vitamin c shaklee ni

      Padam
  7. Perlu jaga pemakanan dan ambil vitamin yang sesuai ketika hamil dan menyusu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak sihat sepanjang masa kena jaga pemakanan dan gaya hidup pun mestilah sihat

      Terutama masa mengandung dan menyusukan anak kan

      Padam
  8. Salam rabu Maznee. :D selalu dengar yang vitamin C baik untuk macam2 benda. Tetapi antara part lain yang tak semua tahu ia turut baik untuk demam dan selsema.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat pagi sis Nadhie wueen

      Betul lah tu

      Untuk orang biasa macam kita ni makan vitamin c memang bagus untuk kuatkan antibodi dan daya tahan badan lawan penyakit

      Kita lebih kuat lawan kuman dan kemungkinan kena demam dan selesema pun lebih jarang

      Lagi pun vitamin c bantu penyerapan zat besi

      Sebab tu tapak tangan kita merah saja kerana zat besi bagus untuk buat sel darah merah yang sihat

      Bila darah cukup.

      Badan cergas dan lambat penat. Bila tak penat sangat minda pun tenang tenang saja

      Hehe

      Orang penat kan cepat marah. Selalu balik rumah kalau nampak rumah bersepah

      Terus naik temperature kepala ni di buatnya

      Padam
  9. Nanti saya hubungi pihak puan untuk pertanyaan tentang set mengandung shaklee

    BalasPadam
  10. org mengandung pun boleh ambil shaklee, utk kesihatan diri dan baby

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amalkan makanan yang sihat dan seimbang. Shaklee ni buat topup saja. Hehe

      Padam
  11. Ibu makan vitamin c untuk kesihatan dan kecantikan kulit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Makan biar konsisten kan. Baru nampak kesan

      Padam
  12. Vitamin c akan bantu kuatkan daya tahan kita terhadap kuman dan kurangkan kekerapan kita pergi ke klinik jumpa doktor

    duit jimat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dapat kurangkan jumpa doktor pun dah kira bagus

      Sihat itu kan nikmat

      Padam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„