Omegaguard Shaklee Untuk Ibu Mengandung! 9 Manfaat minyak ikan

Semasa kita hamil. Doktor galakkan kita untuk ambil makanan kaya asid lemak omega 3. 
.
Antara sumber omega 3 yang bagus dari alam semulajadi ialah minyak ikan.
.
omegaguard shaklee untuk ibu mengandung

Hari ini Maznee akan kongsikan kebaikan omegaguard shaklee untuk ibu mengandung. Iaitu produk minyak ikan shaklee yang penuh dengan omega 3
.
Salah satu produk wajib dalam set mengandung shaklee.
.

Omegaguard Shaklee Untuk Ibu Mengandung!

Alhamdulillah
.
Sekarang ni ada banyak kajian yang telah dibuat oleh saintis untuk pengetahuan mengenai keperluan pemakanan semasa kehamilan. 
.
Tak macam dulu
.
Kita teka teka saja ikut tips & petua itu & ini
.
Mana tahu ada petua ini yang sebenarnya berbahaya kan
.
Dari kajian ini, kita dapat bezakan mana yang benar & mana yang tipu. Secerah cerah perbezaan antara siang & malam
.
Antara penemuan terbaru dalam bidang ini adalah pentingnya asid lemak omega-3 untuk perkembangan  kedua dua bayi  dan ibu yang sihat.
.

Apakah kebaikan minyak ikan omega 3 untuk Kehamilan?

Apa sebenarnya omega 3 ni?
.
Omega 3 adalah keluarga rantai panjang politaktepu asid lemak yang merupakan nutrien penting untuk kesihatan dan perkembangan badan kita. 
.
Malangnya, bahan ini tidak boleh dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia.
.
Dan oleh itu mesti diperolehi dari diet atau suplemen.
.
Maknanya
.
Kita mesti makan setiap hari, makanan yang ada kandungan omega 3. Supaya kita kekal sihat.
.
Tapi, makanan orang Malaysia yang duduk di bandar sangat kurang Omega-3. 
.
Mau taknya
.
Semuanya goreng belaka.
.
Makanan segera.
.
Orang dulu kala makan ulam ulaman dan ikan segar. 
.
Lepas tangkap terus makan & masak.
.
Kajian menunjukkan bahawa kedua-dua yang paling bermanfaat omega-3 adalah EPA (asid eicosapentaenoic) dan DHA (asid docosahexaenoic). 
.
Walaupun EPA dan DHA wujud bersama sama secara semulajadi di alam semulajadi
.
Dan bekerjasama bersama sama di dalam badan kita untuk kesihatan, kajian menunjukkan bahawa setiap asid lemak mempunyai manfaat yang unik.
.
EPA menyokong kesihatan jantung, sistem imun, dan tindak balas keradangan. 
.
Dan
.
DHA pula berfungsi menyokong otak, mata, dan sistem saraf pusat, sebab itu adalah penting untuk wanita hamil & menyusu.
.
Dah macam lagu dan irama pula ya
.
Tak dapat dipisahkan
.
Kalau kita perlukan kedua dua nya untuk kesihatan.
.
Nak senang telan saja 1 bj omegaguard. Habis semua ada. Masa sihat ni senang nak jaga kesihatan
.
Kalau dah sakit serius & berat. Macam kanser & kencing manis. Baru ramai dari kita sanggup keluar duit lebih. Omegaguard ni lebih murah dari vivix shaklee untuk kencing manis & kanser.
.

9 Manfaat Omegaguard Shaklee untuk ibu mengandung yang sihat & ceria!

OmegaGuard menyediakan spektrum penuh 7 asid lemak penting omega 3 gred ultra-tulen, secara semulajadi didapati dalam ikan air sejuk kecil. Saiz kecil untuk menelan lebih mudah.

  • Membantu mengekalkan kesihatan jantung dan sistem kardiovaskular
  • Membantu mengekalkan tahap trigliserida sihat

Untuk memastikan ketulenan dan potensi, minyak ikan di OmegaGuard menjalani, proses penyulingan molekul proprietari yang paling canggih:
  • Asid lemak omega-3 konsentrasi tinggi & dari sumber semulajadi, termasuk EPA & DHA
  • Mengeluarkan plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, PCB & bahan pencemar lain
  • Mengurangkan bau dan hanyir ikan

Fakta Pemakanan untuk 1 kapsul Omegaguard Shaklee

Setiap Kapsul (821.00 mg) menyediakan:

Ramuan Bahan Kapsul : 

Minyak ikan 606 mg (Jumlah per kapsul)
(Menyediakan Omega 3: 333 mg,
EPA (asid eicosapentaenoic): 182 mg &
DHA (asid docosahexaenoic): 120 mg)


Omegaguard Shaklee bagus untuk ibu mengandung kerana

Apa yang anda makan semasa hamil menentukan kesihatan bayi anda. Pastikan pengambilan Omega-3 dalam diet harian ibu hamil kerana ia bagus untuk kedua dua ibu & bayi

3 Kebaikan omegaguard shaklee untuk ibu hamil

  1. Menurunkan risiko kelahiran pramatang.
  2. Menggalakkan tempoh kehamilan optimum untuk jangka masa penuh
  3. Mengurangkan risiko komplikasi kehamilan akibat preeklampsia (tekanan darah tinggi semasa kehamilan).
Dengan memakan omegaguard, selera makan kita akan lebih terkawal. jadi dapatlah kawal kandungan gula dalam darah. 
.
Risiko untuk menghidap kencing manis lebih rendah. Sebab itu set kencing manis ketika mengandung shaklee ada omegaguard

6 Kebaikan omegaguard shaklee untuk bayi dalam kandungan

  1. Menggalakkan pertumbuhan janin yang sihat dengan meningkatkan aliran darah di dalam plasenta.
  2. Memudahkan perkembangan mata (retina) dan struktur otak dalam janin.
  3. Meningkatkan koordinasi tangan-mata bayi.
  4. Mengurangkan risiko bayi yang mengalami alahan.
  5. Menggalakkan perkembangan otak janin, mata, sistem imun dan saraf yang optimum, terutamanya semasa trimester ketiga.
  6. Menggalakkan perkembangan saraf otak.
Memang banyak kajian yang dah dijalankan tentang kebaikan asid omega 3 DHA / EPA untuk kesihatan. Dan juga semasa mengandung
.

6 Sebab mengapa ibu mengandung jatuh hati dengan minyak ikan omegaguard Shaklee!

  1. Penyulingan 3 tahap molekul untuk memberikan ketulenan dan manfaat penuh omega 3. Proses penyucian proprietari ini menumpukan asid lemak Omega 3 yang bermanfaat sambil mengeluarkan komponen berbahaya seperti merkuri, plumbum, kadmium arsenik, dioksin dan bahan cemar lain.
  2. Jaminan kualiti - Minyak ikan gred farmaseutikal
  3. Mempunyai DHA dan EPA yang tinggi - satu hidangan memberi anda 990 mg Omega-3 (546mg EPA, 360mg DHA).
  4. Mengandungi spektrum penuh 7 asid lemak omega 3 tulen seperti EPA, DHA & lebihlagi
  5. Bau dan rasa hanyir ikan yang minimum
  6. Disahkan oleh Friends of the Sea®. Ini memastikan bekalan minyak ikan berkualiti tinggi tanpa menjejaskan alam sekitar

Omegaguard Dalam Set Mengandung Shaklee

Set mengandung Shaklee yang rasmi untuk tahun 2017 adalah seperti berikut. Ada 6 produk semunya
.
Dan setiap satu akan membantu ibu hamil & bayi dalam rahim berkembang dengan khasiat yang mencukupi
.
set mengandung shaklee 2017
Bagi mendapatkan maklumat lanjut tentang fungsi & kelebihan setiap produk di dalam set mengandung Shaklee, puan boleh klik setiap link di bawah

  1. Vitalea Shaklee 
  2. ESP Shaklee
  3. Vitamin C Shaklee
  4. Ostematrix Shaklee
  5. Omegaguard Shaklee (Artikel ini)
  6. Vitamin B complex Shaklee

.
Jika puan memerlukan bantuan
.
Dan ada banyak soalan yang masih belum terjawab
.
Jangan segan segan untuk Whatsap Maznee di 019 265 3791
.
Insyaallah semua soalan akan di jawab sebaiknya
.
Untuk mencuba produk, bertanyakan harga dan konsultasi percuma ini,sila hubungi saya di:

.
 Whatsupp / SMS: 

019-2653791 atau  0192663791 
Maznee Azmi
Shaklee Klang
ID Shaklee: 963860
.

Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at hargasetbersalin.blogspot.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.


18 Responses to "Omegaguard Shaklee Untuk Ibu Mengandung! 9 Manfaat minyak ikan"

  1. omegaguard mmg bagus. jadi amalan kami sekeluarga gk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih sebab melawat blog kami ya Tuan JMR

      Semoga tuan kekal sihat bersama keluarga tersayang

      Memang omegaguard shaklee sesuai di makan seisi keluarga

      Untuk bekalan asid omega 3 yang mencukupi kan

      Kalau kita makan dengan sihat, insyaallah tak payah makan suplemen pun dah cukup asid omega 3

      Tapi sebab kita semua sibuk dengan urusan kerja dan keluarga

      ada baiknya kita ambil suplemen omegaguard shaklee untuk kesihatan.

      Padam
  2. Kak Mirror membalas kunjungan Mazni di mlm hari. Mana kuihnya Mazni?. πŸ˜ƒ.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih miss mirror sebab singgah

      Kuih tak ada sis. Omegaguard ada

      Bolehlah sis makan hari hari untuk kesihatan dan kuatkan antibodi

      Maklumlah. Asid lemak omega 3 dalam omegaguard shaklee ni badan kita tak boleh hasilkan sendiri

      Jadi tiap hari kena ambil dari sumber luar

      Hehe

      Padam
  3. Terima kasih perkongsiannya Maznee. Banyak manfaat Omegaguard rupanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama sama puan hainom

      Terima kasih singgah

      Memang banyak khasiat omegaguard shaklee. Untuk orang dewasa dan juga untuk anak anak kita
      .
      Kandungan Asid lemak Omega-3 dalam omegaguard, seperti asid docosahexaenoic (DHA), memainkan peranan penting dalam perkembangan otak dengan menyokong pertumbuhan neuron dan hubungan mereka antara satu sama lain
      .
      Ini yang selalu kita nampak di iklan susu kat tv tu kan
      .
      Sel sel otak berhubung
      .
      Hehe

      Padam
  4. terima kasih dengan perkongsian yang diberikan. memang banyak manfaatnya kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih sebab singgah ke mari sis Aryan Azra

      Betul tu kebaikannya banyak

      Untuk orang dewasa macam kita ni

      Sebagai fakta, DHA adalah struktur lemak utama yang terdapat di otak dan mata dan juga komponen utama tisu yang terdapat di dalam sistem jantung dan kardiovaskular.
      .
      DHA adalah salah satu lemak omega-3 yang dicadangkan oleh Persatuan Jantung Amerika dan Garis Panduan Diet untuk USDA untuk kesihatan kardiovaskular yang baik.
      .
      Meh makan makanan yang kaya asid lemak omega 3 ni setiap hari ya

      Insyaallah kita sekeluarga makin sihat. Apa lagi untuk wanita hamil kan?

      Padam
  5. ya..memang banyak jua guna kegunaan Omega Guard..

    kalau ada keperluan memang perlu juga beli

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih sekali lagi kerana menjadi tetamu blog ini tuan hanafi
      .
      Memang betul tu omega guard shaklee memang bagus untuk kesihatan
      .
      Dalam topik artikel ini untuk ibu mengandung
      .
      Kajian telah mengesahkan bahawa menambah EPA dan DHA kepada diet wanita hamil mempunyai kesan positif ke atas pembangunan visual dan kognitif bayi.
      .
      Kajian juga menunjukkan bahawa penggunaan omega-3 yang lebih tinggi boleh mengurangkan risiko alahan pada bayi.
      .
      Asid lemak Omega-3 mempunyai kesan positif ke atas kehamilan itu sendiri.
      .
      Suami suami & bakal bapa memang wajib belanja isteri tersayang yang sedang mengandung omega guard shaklee
      .
      Bukan untuk siapa pun kan
      .
      Untuk orang tersayang juga

      Padam
  6. Omega guard memg byk manfaat bukan utk ibu mengandung sahaja malahan utk anak yg dikandung kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yang ibu mengandung makan, anak akan dapat sama kan

      Padam
  7. PERKONGSIAN BRMANFAAT B PERLU DIKETAHUI

    BalasPadam
  8. Nak makan minyak ikan yang pakai sudu tu bau dia kuat

    ELoklah makan pakai softgel ni

    Bau hanyir ikan tak ada

    BalasPadam
  9. Mama ada baca yang omega 3 ni bagus di makan oleh ibu mengandung supaya lepas bersalin nanti susu ibu banyak

    Memang wanita hamil elok makan

    BalasPadam
  10. Minyak ikan nie bagus.. Sha pernah amalkan tapi kenkadang lupa nak makan.. Hehehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih melawat sha

      Memang biasalh tu

      Maznee pun ada masa lupa juga makan

      Sebab jadi ibu dan isteri yang bekerja ni memang sibuk sangat

      Hehe

      Janji tak tinggal terus

      lagipun tarikh luput omegaguard ni lama

      Lebih setahun

      Dan kalau makan hari hari pun insyaallah tahan 3 bulan

      Padam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„